Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Læringsledelse

Læringsledelse

Dagtilbud i Kolding Kommune er med i det store udviklingsprogram "Program for Læringsledelse", som skal skabe bedst mulig trivsel, udvikling, læring og dannelse, ud fra kortlægning, læringsmål og kompetenceløft.

Programmet blev indledt i 2016 med et elektronisk spørgeskema, som blev besvaret af de ældste børnehavebørn, forældre, pædagogiske medarbejdere og ledere. Spørgeskemaundersøgelsen er siden da blevet gentaget flere gange, senest i efteråret 2023.

Analyse resultaterne danner grundlag for profiler for det samlede børneområde i Kolding Kommune og for de enkelte dagtilbud. Profilerne giver et billede af status på børnenes læring og trivsel, medarbejdernes pædagogiske indsats og trivsel, ledelsens indsatser og forældrenes tilfredshed og oplevelse af deres barns dagtilbud. Profilerne giver viden om, hvad der er lykkedes i det pædagogiske arbejde og hvor der kan være behov for udvikling.

Datagrundlaget danner udgangspunkt for at lære af de områder, hvor den pædagogiske indsats virker godt og for at identificere de områder, hvor man med fordel kan iværksætte et kompetenceløft.

Læs mere på Læringsledelse

På baggrund af de indhentede data for 2023, har vi i Bøgebladet, de næste par år, således skærpet vores opmærksomhed omkring specielt tre områder;

  • Samarbejdskultur

  • Kompetenceløft

  • Sprogstimulerende læringsmiljøer

Opmærksomhedspunkterne er naturligvis nøje udvalgt ud fra den scorer vi har modtaget i kortlægningen, men også ud fra den tilbagemelding vi fik på tilsynet tilbage i november 2023. 

Således vil vores samlede strategiplan i 2024-25 have disse tre fokusområder for øje, og håbe på at det kan være med til at løfte den samlede kvalitet i dagtilbuddet. 

De seneste analyseresultater for Naturinstitutionen Bøgebladet kan læses i nedenstående bilag.

Dokumenter

Børnenes besvarelse 2021

Shape Created with Sketch.

Forældrenes besvarelse 2021

Shape Created with Sketch.