Forældresamarbejde

To arenaer med ét fælles fokus

Et godt samarbejde mellem forældre og pædagogisk personale, giver barnet de bedste betingelser for god trivsel, læring, udvikling og dannelse. Heri ligger der et fælles ansvar for at give barnet et godt og styrket børneliv.

De vigtigste forudsætninger for et godt samarbejde er åbenhed og dialog mellem pædagogisk personale og forældre. Du kan som forælder altid bede om at få en samtale med pædagogerne. Pædagogerne vil ligeledes kunne bede om en samtale med jer. Samtalerne vil altid tage udgangspunkt i barnets trivsel og hvordan denne styrkes bedst muligt.

Bøgebladet har en forældrevalgt bestyrelse. Der er forældrebestyrelsesmøder 4 gange årligt. Her tages emner op der har relevans for jeres barns institutionsliv, hvorigennem samarbejdet mellem hjem og institution styrkes. Du kan som forælder altid bidrage med emner eller videregive spørgsmål du ønsker skal tages op, til en repræsentant fra forældrebestyrelsen,