Ferie

Ferielukning og behovsåbent

Behovsåbent betyder, at der fordelt i kommunen er enkelte institutioner, der holder åbent.
Begrundelsen for behovsåbent er, at udnytte ressourcerne bedst muligt i perioderne med få børn.

Børne- og uddannelsesudvalget har på deres møde d. 10/10-2019 besluttet, at der fremover vil være følgende perioder med behovsåbent i dagpleje og daginstitutioner:

Behovsåbent i Kolding Kommune 2024

• De 3 hverdage før Påske
  • Fredag efter Kristi Himmelfartsdag
  • Uge 28-29-30
  • Nytårsaftensdag (31. december) institutionen lukker 12.30

Dage med lukket uden alternativ pasning

• Grundlovsdag (5.juni)
  • Juleaftensdag (24. december)

I disse perioder er Bøgebladet sammen med:

• Daginstitutionen Nordstjernen - Nørremarksvej 18
  • Pinjevejens Børnehus - Pinjevej 2

I 2024 er det Bøgebladet som har fysisk åbent.
Vi kan ikke garantere at der er personale fra barnets stue/afdeling tilstede. Ledelsen kan ligeledes varetages af en leder fra de øvrige institutioner.

Hovedparten af det pædagogiske personale vil afvikle ferie i behovsperioderne, for at personaleressourcerne kan anvendes i den del af året, hvor børnene ikke afvikler ferie og dermed er i institutionen.

I vil som forældre i god tid inden ferieperioderne, blive bedt om at tilkendegive, om jeres barn holder fridage/ferie eller har brug for det pædagogiske tilbud. Dette foregår via uddelte breve.

Det er meget vigtigt for den enkelte institution, at målrette personaleressourcer med antal tilmeldte børn, hvilket også er grunden til at I skal give ca. komme/gå tider.
Kommer barnet ikke alligevel, trods tilmelding, skal forældrene melde afbud hurtigst muligt - og senest om morgenen samme dag.